K PROBLEMU SAMONANAŠANJA OBJEKTIVNEGA SPOZNANJA PRI KANTU
Povzetek
Članek utemeljuje trditev, da za transcendentalno teorijo objektivnosti nista značilni le občost in nujnost, ampak tudi refleksivnost. Teorija objektivnosti se vselej tudi že obrača nazaj nase in določa pomen lastne določitve objektivnega spoznanja. Samonanašalnost spoznavne konstitucije objekta pa se izraža v nujnosti zveze med realnim nasprotjem in dialektičnim nasprotjem. Skozi to razmerje spoznanje ni le določeno kot objektivno, ampak je vselej tudi že naddoločeno kot uspeh. Pomen konstitucije spoznavnega objekta je uspeh, analiza Kantove fasciniranosti z nevarno bližino uma in norosti pa pokaže, da misli njegova filozofija uspeh kot dejanje, s katerim se uspe um razmejiti od lastne norosti.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-01-22
Kako citirati
Riha, R. (2016). K PROBLEMU SAMONANAŠANJA OBJEKTIVNEGA SPOZNANJA PRI KANTU. Filozofski Vestnik, 15(1). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3869
Številka
Rubrike
Problemi kantovske filozofije
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki