SUBLIMNO IN AURA

Avtorji

  • Aleš Erjavec

Povzetek

Avtor obravnava koncept sublimnega kot ga uporabi J. F. Lyotard na osnovi Kantove in Burkove uporabe termina. Lyotardu služi koncept za karakterizacijo avantgardne umetnosti po drugi vojni, ki po njegovem mnenju najbolje karakterizira moderno (in modernistično) umetnost. V drugem delu članka obravnava avtor koncept aure pri W. Benjaminu ter išče stične točke med konceptom aure in sublimnega. Tako sublimno kot aura zadevatanaš odnos do objekta, ki seveda ni v prvi vrsti umetniško delo. V zadnjem delu aplicira avtor oba koncepta na postmodernistično umetnost ter ugotavlja, da se je takšnih delih odnos aure in sublimnega pokazal v novi luči, saj je subjektivnost, ki je bila v preteklosti hipostazirana tako na strani avtorja (umetnika) kot publike, sedaj omejena na publiko. To transformacijo dobro ilustrira Foucaltova nadomestitev pojma dokumenta z monumentom.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

2016-01-21

Kako citirati

Erjavec, A. (2016). SUBLIMNO IN AURA. Filozofski Vestnik, 14(1). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3841