Ideologija (umetnosti) in njeno fantazmatsko ozadje

Avtorji

  • Marina Gržinić Mauhler

Ključne besede:

ideologija, umetnostna teorija, umetniške institucije

Povzetek

Muzeji spadajo med strukture, ki so institucionalizirale procese v umetnosti in kulturi, saj so omogočili, da o umetnosti razmišljamo kot o instituciji. Gre za javno sfero potreb po umetnosti, njene produkcije in porabe, ki so jo uravnavali in institucionalizirali prav muzeji. Muzeji so institucije, ki so kodirale in strukturirale umetnost modernega sveta. Pri tem moramo prepoznati spremenjene odnose moči ter nove notranje dejavnike in sile, ki delujejo znotraj te iste institucije Umetnosti. Umetniško občinstvo se je prav zdaj, danes, spremenilo iz res nulius, iz nečesa, kar ne pripada nikomur, v res publica, javno domeno, ki jo je treba upoštevati pri vsaki resni analizi moderne umetnosti. Ne samo zaradi nove, turistične logike delovanja muzejev, temveč tudi zaradi nove umetniške produkcije na spreminjajočem se (lokalnem) zemljevidu Evrope, Azije, Afrike ... Muzeji in institucije Umetnosti morajo zrcaliti nastanek novih razmerij moči med urbano periferijo, centrom in institucijami.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

2016-01-17

Kako citirati

Gržinić Mauhler, M. (2016). Ideologija (umetnosti) in njeno fantazmatsko ozadje. Filozofski Vestnik, 21(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3760