Ideologija (umetnosti) in njeno fantazmatsko ozadje
Ključne besede:
ideologija, umetnostna teorija, umetniške institucijePovzetek
Muzeji spadajo med strukture, ki so institucionalizirale procese v umetnosti in kulturi, saj so omogočili, da o umetnosti razmišljamo kot o instituciji. Gre za javno sfero potreb po umetnosti, njene produkcije in porabe, ki so jo uravnavali in institucionalizirali prav muzeji. Muzeji so institucije, ki so kodirale in strukturirale umetnost modernega sveta. Pri tem moramo prepoznati spremenjene odnose moči ter nove notranje dejavnike in sile, ki delujejo znotraj te iste institucije Umetnosti. Umetniško občinstvo se je prav zdaj, danes, spremenilo iz res nulius, iz nečesa, kar ne pripada nikomur, v res publica, javno domeno, ki jo je treba upoštevati pri vsaki resni analizi moderne umetnosti. Ne samo zaradi nove, turistične logike delovanja muzejev, temveč tudi zaradi nove umetniške produkcije na spreminjajočem se (lokalnem) zemljevidu Evrope, Azije, Afrike ... Muzeji in institucije Umetnosti morajo zrcaliti nastanek novih razmerij moči med urbano periferijo, centrom in institucijami.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-01-17
Kako citirati
Gržinić Mauhler, M. (2016). Ideologija (umetnosti) in njeno fantazmatsko ozadje. Filozofski Vestnik, 21(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3760
Številka
Rubrike
Globalizacija - ideologija - umetnost
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki