Scene Dvojega, I.Črni kvadrat na beli podlagi

Avtorji

  • Rado Riha

Ključne besede:

logika označevalca, subjekt, likovna umetnost, filozofija

Povzetek

Prvi del članka prevzema in nadaljuje temo in argumentacijo knjige Gerard Wajcmana L'objet du siecle. Namen članka je, da oriše podobo subjekta, ki bi lahko ustrezal temu, kar nam Wajcmanovo delo med drugim ponudi kot objekt stoletja, se pravi sliki Kazimirja Maleviča “črni kvadrat na beli podlagi”. Osnovi argument članka je, da vdimo na Malevičevi sliki pojavitev subjekta. Subjekt pa se pojavi na platnu v trenutku, ko vidimo črni kvadrat na beli podlagi v tem, kar ni pravzaprav nič, kar je zgolj črni madež pred nami. črni, kvadratasti madež govori gledalcu: to, kar vidiš, to si ti sam kot subjekt. Malevičeva slika gledalca uči videti, odpira mu oči. Povzroči to, da se pojavi v sliki naš pogled, mi sami kot subjekt.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

2016-01-17

Kako citirati

Riha, R. (2016). Scene Dvojega, I.Črni kvadrat na beli podlagi. Filozofski Vestnik, 22(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3723