Scene Dvojega, I.Črni kvadrat na beli podlagi
Ključne besede:
logika označevalca, subjekt, likovna umetnost, filozofijaPovzetek
Prvi del članka prevzema in nadaljuje temo in argumentacijo knjige Gerard Wajcmana L'objet du siecle. Namen članka je, da oriše podobo subjekta, ki bi lahko ustrezal temu, kar nam Wajcmanovo delo med drugim ponudi kot objekt stoletja, se pravi sliki Kazimirja Maleviča “črni kvadrat na beli podlagi”. Osnovi argument članka je, da vdimo na Malevičevi sliki pojavitev subjekta. Subjekt pa se pojavi na platnu v trenutku, ko vidimo črni kvadrat na beli podlagi v tem, kar ni pravzaprav nič, kar je zgolj črni madež pred nami. črni, kvadratasti madež govori gledalcu: to, kar vidiš, to si ti sam kot subjekt. Malevičeva slika gledalca uči videti, odpira mu oči. Povzroči to, da se pojavi v sliki naš pogled, mi sami kot subjekt.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-01-17
Kako citirati
Riha, R. (2016). Scene Dvojega, I.Črni kvadrat na beli podlagi. Filozofski Vestnik, 22(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3723
Številka
Rubrike
Scene dvojega
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki