Vzvišeno med Kantom in Longinom
Povzetek
V Kantovi in Longinovi obravnavi vzvišenega naletimo na vzporednice, ki skorajda potrjujejo misel Danka Grliča, da tu ni bilo kakšnega posebnega miselnega napredka. Izkaže se, da modernistična zastavitev potiska v pozabo psihologistično estetiko in njeno obravnavo vzvišenega v francoski (Boileau) in angleški (Burke) tradiciji. Pri Longinu ni najti modernistične strasti po spreminjanju razmer in izboljšanju človeštva. Pri Longinu nas vzvišeno s svojim učinkom ne pokliče v funkcijo subjekta napredka, ampak nam da čutiti, da smo poklicani v pozicijo opazovalca dovršenega naravnega teatra. Moralni zakon, ki ga zbudi vzvišeno pri Longinu, je »conso-latio philosophiae«, medtem ko gre pri Kantu za »moralni entuziazem«.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-01-17
Kako citirati
Kreft, L. (2016). Vzvišeno med Kantom in Longinom. Filozofski Vestnik, 11(1). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3697
Številka
Rubrike
Estetika
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki