Celostna umetnina kot nostalgija

Avtorji

  • Janez Vrečko

Povzetek

Pojem in pojav Gesamtkunstwerka sovpada z nastankom sodobnega pojma lepih umetnosti sredi 18. stol. Gre za posledico krize, v kateri se je znašla novoveška Evropa zaradi pomanjkanja lastne mitologije. Z romantičnim romanom dobimo v novem veku prvi zares veljavni model progresivne univerzalne poezije. Temu sledi äe več poskusov, od Wagnerjeve glasbene drame, Baudelairovih Korespondenc, Mallarmčjevega načrta za veliko Knjigo, avantgardističnih intermedialnosti do postmodernističnih palimpsestov. V vseh teh primerih gre za poskus vrnitve v območje mousikč in vedno znova se pokaže, da zaradi predominacije ene zvrsti nad drugimi uspeha ne more biti.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

2016-01-16

Kako citirati

Vrečko, J. (2016). Celostna umetnina kot nostalgija. Filozofski Vestnik, 10(2). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3674