Celostna umetnina kot nostalgija
Povzetek
Pojem in pojav Gesamtkunstwerka sovpada z nastankom sodobnega pojma lepih umetnosti sredi 18. stol. Gre za posledico krize, v kateri se je znašla novoveška Evropa zaradi pomanjkanja lastne mitologije. Z romantičnim romanom dobimo v novem veku prvi zares veljavni model progresivne univerzalne poezije. Temu sledi äe več poskusov, od Wagnerjeve glasbene drame, Baudelairovih Korespondenc, Mallarmčjevega načrta za veliko Knjigo, avantgardističnih intermedialnosti do postmodernističnih palimpsestov. V vseh teh primerih gre za poskus vrnitve v območje mousikč in vedno znova se pokaže, da zaradi predominacije ene zvrsti nad drugimi uspeha ne more biti.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-01-16
Kako citirati
Vrečko, J. (2016). Celostna umetnina kot nostalgija. Filozofski Vestnik, 10(2). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3674
Številka
Rubrike
Estetika
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki