Descartesov Bog kot causa sui
Povzetek
Izhajajoč iz Prvih in Četrtih odgovorov poskuša avtor osvetliti Descartesovo pojmovanje Boga kot causa sui. Ob tem njegova pozornost v prvi vrsti velja primerjavi dveh aposteriornih dokazov za bivanje Boga, namreč primerjavi Tomaževe druge poti in Descartesovega drugega dokaza v Tretji meditaciji, se pravi prav primerjavi, ki jo sugerira Caterus v Prvih ugovorih. Avtorjeva teza je, da je Descartesovo prednost pred tomisti moč ubraniti tudi na tej ravni, se pravi kljub dejstvu, da sprejmemo optiko Caterusovega prenagljenega in očitno napačnega branja, in sicer s tematizacijo obeh nedoslednosti, ki nastopata v dokazih, namreč Tomaževe nedoslednosti pri rabi principa vzročnosti in Descartesove pri upoštevanju takoimenovanega drugega pogoja učinkujoče vzročnosti.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-01-16
Kako citirati
Božovič, M. (2016). Descartesov Bog kot causa sui. Filozofski Vestnik, 10(2). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3669
Številka
Rubrike
Epistemologija
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki