Filozofija kulture in teorija baroka
Ključne besede:
estetika, filozofija kulture, barok, globoka strukturaPovzetek
Esej se ukvarja z izzivi, ki jih zastavlja definicija baroka kot modela za razmišljanje o načinih, na katere lahko problemi v estetski zgodovini oblikujejo filozofijo kulture. Poskusi, da bi barok definirali kot obdobje znotraj umetnostne zgodovine, so vodili v osupljivo stopnjo zmede. Iskanje združevalnih stilističnih označevalcev sredi te zmešnjave je kritike vodilo k iskanju globokih struktur, medtem ko zgodovinske analize globokih struktur ne morejo podkrepiti njihovih povezav s stilom ali formo. Izhajajoč iz baroka kot modela to besedilo na primerih iz vizualnih umetnosti in arhitekture opozarja na načine, na katere teorije kulture z globoko strukturo omahujejo, ko predpostavljajo, da so razlike med površino in globino ostrejše, kot v resnici so. Deloma sledeč Deleuzovemu pojmu gube besedilo predlaga, da na kulturo gledamo, kot dajo vodijo sile, ki se materializirajo v površinah, ki so same del vsakršne »globoke strukture«.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-01-13
Kako citirati
Cascardi, A. (2016). Filozofija kulture in teorija baroka. Filozofski Vestnik, 22(2). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3603
Številka
Rubrike
Articles
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki