Umetniško delo v obdobju hegemonije blagovne forme

Avtorji

  • Lev Kreft

Ključne besede:

estetizacija, komodifikacija, hegemonija

Povzetek

Hegemonija estetske razsežnosti umetniškega dela je bila vzpostavljena kot odločilna institucionalizirana sestavina avtonomije umetnosti. Proces estetizacije vsakdanjega življenja je prav nasprotno stremel k temu, da bi vsakemu proizvedenemu predmetu dal sijaj lepote in pomena. Pa vendar imamo danes, kadar govorimo o estetizaciji, v mislih estetsko vrednost blaga in estetsko razsežnost potrošniške kulture. Pričujoče besedilo poudaija dve tezi. Prvič, da sta bili estetizacija blaga in komodifikacija umetniškega dela, ne pa avantgardni napadi in manipulacije, odločilna razloga za razpustitev estetske hegemonije umetniškega dela. Drugič, da imata ne glede na to, da se umetniških del ne da več ločiti od navadnih predmetov ali kakršnekoli druge vrste blaga, hegemonija estetske vrednosti blaga in estetizacija globalnih umetniško-kul-turnih sistemov še naprej potencialno ambivalentne, pomirjujoče, pa tudi travmatizi-rajoče učinke.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

2016-01-03

Kako citirati

Kreft, L. (2016). Umetniško delo v obdobju hegemonije blagovne forme. Filozofski Vestnik, 24(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3400