Umetniško delo v obdobju hegemonije blagovne forme
Ključne besede:
estetizacija, komodifikacija, hegemonijaPovzetek
Hegemonija estetske razsežnosti umetniškega dela je bila vzpostavljena kot odločilna institucionalizirana sestavina avtonomije umetnosti. Proces estetizacije vsakdanjega življenja je prav nasprotno stremel k temu, da bi vsakemu proizvedenemu predmetu dal sijaj lepote in pomena. Pa vendar imamo danes, kadar govorimo o estetizaciji, v mislih estetsko vrednost blaga in estetsko razsežnost potrošniške kulture. Pričujoče besedilo poudaija dve tezi. Prvič, da sta bili estetizacija blaga in komodifikacija umetniškega dela, ne pa avantgardni napadi in manipulacije, odločilna razloga za razpustitev estetske hegemonije umetniškega dela. Drugič, da imata ne glede na to, da se umetniških del ne da več ločiti od navadnih predmetov ali kakršnekoli druge vrste blaga, hegemonija estetske vrednosti blaga in estetizacija globalnih umetniško-kul-turnih sistemov še naprej potencialno ambivalentne, pomirjujoče, pa tudi travmatizi-rajoče učinke.Prenosi
Podatki o prenosih še niso na voljo.
Prenosi
Objavljeno
2016-01-03
Kako citirati
Kreft, L. (2016). Umetniško delo v obdobju hegemonije blagovne forme. Filozofski Vestnik, 24(3). Pridobljeno od https://ojs.zrc-sazu.si/filozofski-vestnik/article/view/3400
Številka
Rubrike
Hegemonija in globalizacija v kulturi
Licenca
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki