The final countdown: fašizem, jazz in onostranstvo

Avtorji

  • Lidija Šumah Faculty of Arts, University of Ljubljana, Slovenia

DOI:

https://doi.org/10.3986/fv.43.2.03

Ključne besede:

Adorno, učinek odtujitve, antisemitizem, kritična teorija rase, izjema, fašizem, Freud, identiteta, glasba, psihoanaliza, rasizem, gibanje za pravice žensk

Povzetek

Osrednje vprašanje, na katerem temelji članek, je, ali je mogoče paradoks spremeniti v produktivno načelo. Tega vprašanja se loteva s pomočjo Adornove in Dainotove analize jazzovskega gibanja v fašistični Italiji. Jazz je zaznamoval poseben paradoks: po eni strani je bil prepovedan zaradi svojih afriško-ameriških korenin in kot tak ni sledil ali poveličeval italijanske tradicije, po drugi strani pa je jazz v luči porajajočih se množičnih gibanj zelo dobro služil zaščiti nacionalističnih interesov. Na ozadju teh analiz članek predlaga dve različni paradigmi izjeme: logiko štetja do vsega in logiko štetja do ničesar.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Adorno, Theodor W., “Commitment”, New Left Review, 1/87–88 (1974), no pagination, https://newleftreview.org/issues/i87/articles/theodor-adorno-commitment.

Adorno, Theodor W., Prisms, trans. S. Weber and S. Weber Nicholsen, Cambridge (MA), MIT Press, 1981.

Adorno, Theodor W., “Freudian Theory and the Pattern of Fascist Propaganda”, in A. Arato and E. Gebhardt (eds.), The Essential Frankfurt School Reader, New York, Continuum, 1982, pp. 118–137.

Bataille, Georges, “The Psychological Structure of Fascism”, in Visions of Excess: Selected Writings, 1927-1939, A. Stoekl (ed.), Minneapolis, University of Minnesota Press, 1985, pp. 137–160.

Ben-Ghiat, Ruth, Fascist Modernities: Italy, 1922–1945, Berkeley, University of California Press, 2001.

Buch, Esteban, Beethoven’s Ninth: A Political History, trans. R. Miller, Chicago, University of Chicago Press, 2003.

Crouter, Richard, Friedrich Schleiermacher: Between Enlightenment and Romanticism, Cambridge, Cambridge University Press, 2005.

Dainotto, Roberto, “The Saxophone and the Pastoral. Italian Jazz in the Age of Fascist Modernity”, Italica, 85 (2–3/2008), pp. 273–294.

Dolar, Mladen, A Voice and Nothing More, Cambridge (MA) and London, MIT Press, 2006.

Dolar, Strel sredi koncerta, Ljubljana, Cankarjeva založba, 2012.

Objavljeno

2023-03-23

Kako citirati

Šumah, L. (2023). The final countdown: fašizem, jazz in onostranstvo. Filozofski Vestnik, 43(2). https://doi.org/10.3986/fv.43.2.03

Številka

Rubrike

Izredna stanja