The final countdown: fašizem, jazz in onostranstvo
DOI:
https://doi.org/10.3986/fv.43.2.03Ključne besede:
Adorno, učinek odtujitve, antisemitizem, kritična teorija rase, izjema, fašizem, Freud, identiteta, glasba, psihoanaliza, rasizem, gibanje za pravice ženskPovzetek
Osrednje vprašanje, na katerem temelji članek, je, ali je mogoče paradoks spremeniti v produktivno načelo. Tega vprašanja se loteva s pomočjo Adornove in Dainotove analize jazzovskega gibanja v fašistični Italiji. Jazz je zaznamoval poseben paradoks: po eni strani je bil prepovedan zaradi svojih afriško-ameriških korenin in kot tak ni sledil ali poveličeval italijanske tradicije, po drugi strani pa je jazz v luči porajajočih se množičnih gibanj zelo dobro služil zaščiti nacionalističnih interesov. Na ozadju teh analiz članek predlaga dve različni paradigmi izjeme: logiko štetja do vsega in logiko štetja do ničesar.
Prenosi
Literatura
Adorno, Theodor W., “Commitment”, New Left Review, 1/87–88 (1974), no pagination, https://newleftreview.org/issues/i87/articles/theodor-adorno-commitment.
Adorno, Theodor W., Prisms, trans. S. Weber and S. Weber Nicholsen, Cambridge (MA), MIT Press, 1981.
Adorno, Theodor W., “Freudian Theory and the Pattern of Fascist Propaganda”, in A. Arato and E. Gebhardt (eds.), The Essential Frankfurt School Reader, New York, Continuum, 1982, pp. 118–137.
Bataille, Georges, “The Psychological Structure of Fascism”, in Visions of Excess: Selected Writings, 1927-1939, A. Stoekl (ed.), Minneapolis, University of Minnesota Press, 1985, pp. 137–160.
Ben-Ghiat, Ruth, Fascist Modernities: Italy, 1922–1945, Berkeley, University of California Press, 2001.
Buch, Esteban, Beethoven’s Ninth: A Political History, trans. R. Miller, Chicago, University of Chicago Press, 2003.
Crouter, Richard, Friedrich Schleiermacher: Between Enlightenment and Romanticism, Cambridge, Cambridge University Press, 2005.
Dainotto, Roberto, “The Saxophone and the Pastoral. Italian Jazz in the Age of Fascist Modernity”, Italica, 85 (2–3/2008), pp. 273–294.
Dolar, Mladen, A Voice and Nothing More, Cambridge (MA) and London, MIT Press, 2006.
Dolar, Strel sredi koncerta, Ljubljana, Cankarjeva založba, 2012.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2022 Avtorji
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da v njem niso kršene avtorske pravice tretjih oseb ali kake druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter da bodo povrnili morebitno škodo.
Podrobneje v rubriki: Prispevki