LUKÁCSEVA ESTETIKA: NJENI KRITIKI, NJENI NASPROTNIKI
Abstract
V prispevku sta obravnavani dve glavni pripombi, ki ju je na Lukâcsevo Estetiko naslovila večina kritikov: da je razmeroma izolirana glede na druge velike tokove sodobne estetike in da v njej manjka posamična analiza nekaterih najbolj reprezentativnih umetniških dosežkov 20. stoletja. Na podlagi primerjave temeljnih tez Cro-cejeve, Heideggrove, Ingardnove, Gadamerjeve ali Adornove misli o umetnosti je mogoče dokazati, da ima Lukäcseva estetika svoje natančno določeno mesto v sodobni estetiki in da je njena izvirnost prav v njeni zmožnosti, da preseže protislovja med nekaterimi od teh smeri. Opozarjanje na Lukäcseva besedila in stališča o piscih, kot so Proust, Kafka, Musil, Joyce, Brecht ali Beckett, omogoči, da se razpršijo običajni predsodki glede njegovega odnosa do moderne književnosti in upoštevajo nujni odtenki, ki omogočijo pravičnejšo obravnavo. V končnih razmišljanjih je poudarjena moč Lukâcsevega stališča v odnosu do kritik, ki sta jih nanj naslovila Bloch in Adorno.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors guarantee that the work is their own original creation and does not infringe any statutory or common-law copyright or any proprietary right of any third party. In case of claims by third parties, authors commit their self to defend the interests of the publisher, and shall cover any potential costs.
More in: Submission chapter