Državljanska vojna podob. Politične tragedije, politične ikonografije

Alberto Toscano

Povzetek

Članek preučuje umeščenost državljanske vojne znotraj nedavnih razprav o politični ikonografiji. Prične z dvema nedavnima teoretičnima in kuratorskima intervencijama v umetnostno zgodovino T. J. Clarka in Georgesa Didi-Hubermana, ki krožita okoli vprašanja tragedije, preizkušata meje tragedije kot miselnega okvira politike podob in zoperstavlja Clarkovo in Didi-Hubermanovo analizo nedavnim ponovnim branjem Picassove Guernice Carla Ginzburga. Članek nato spelje temo državljanske vojne do samih začetkov moderne politične misli s kritičnim raziskovanjem nekaterih nedavnih branj slike na platnici Hobbsovega Leviathana, predvsem tistega, ki ga je predlagal Giorgio Agamben v svoji knjigi o paradigmi državljanske vojne. Članek se sklene z refleksijo negativne politične ikone, ki v očeh mnogih tako kristalizira kot obsoja vstajniška gibanja v Italiji poznih 70ih let 20. stoletja.

Ključne besede

Giorgio Agamben, državljanska vojna, T. J. Clark, Georges Didi-Huberman, Umberto Eco, Carlo Ginzburg, ikonografija, Pablo Picasso, tragedija

Celotno besedilo:

PDF (English)


Avtorske pravice (c) 2019 Filozofski vestnik

##submission.license.cc.by-nc-nd4.footer##