Procesijske nosilnice (casse processionali) genovskih in ligurskih bratovščin. Umetnostno naročništvo, veličina in ohranjenost mnogofiguralnih procesijskih skulptur Antona Marie Maragliana

Avtorji

  • Valentina Fiore Villa Rosa - Museo dell’arte vetraria altarese e dell’Area Archeologica di Nervia Ministero per i Beni e le Attività Culturali Polo Museale della Liguria Via Balbi 10 IT-Genova 16154

DOI:

https://doi.org/10.3986/ahas.v23i2.7332

Ključne besede:

Anton Maria Maragliano, ligurske bratovščine, procesijska kiparska skupina, lesena skulptura, oratorij, Casaccia/Casacce, Genova, 17. stoletje, 18. stoletje

Povzetek

Na območju Genovske republike so verske bratovščine zaznamovale družbo vse od svojih začetkov v 13. stoletju pa do dramatičnega zatrtja, ki jih je doletelo pod francosko oblastjo leta 1811. Tiste po vaseh na podeželju, ki so se ohranile, so imele (in še vedno imajo) ključno vlogo ne samo pri ohranjanju predmodernih tradicij, ampak tudi pri ohranjanju monumentalnih umetniških del, ki so jih naročile casacce (bratovščine) iz Genove in Ligurije. Članek se osredotoča na razgibane polihromirane lesene kiparske skupine, ki so jih nosili v procesijah in jih zatem častili kot kultne predmete v oratorijih in cerkvah. Razvoj procesijskih nosilnic od sredine 16. stoletja do njihovega množičnega razcveta v 18. stoletju in presenetljive zgodbe o njihovem preživetju pričajo o izzivalnih in zelo vplivnih novih konceptih teh mnogofiguralnih skupin, ki jih je ustvaril njihov najvidnejši
predstavnik Anton Maria Maragliano (1664–1739).

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

2019-03-09

Kako citirati

Fiore, V. (2019). Procesijske nosilnice (casse processionali) genovskih in ligurskih bratovščin. Umetnostno naročništvo, veličina in ohranjenost mnogofiguralnih procesijskih skulptur Antona Marie Maragliana. Acta Historiae Artis Slovenica, 23(2). https://doi.org/10.3986/ahas.v23i2.7332

Številka

Rubrike

Articles