Umetnostno mecenstvo slovanskih/ilirskih bratovščin v Benetkah in Rimu. Protonacionalna identiteta in likovna umetnost

  • Jasenka Gudelj Odsjek za povijest umjetnosti Filozofski fakultet Sveučilište u Zagrebu I. Lučića 3 HR-10000 Zagreb
  • Tanja Trška Odsjek za povijest umjetnosti Filozofski fakultet Sveučilište u Zagrebu I. Lučića 3 HR-10000 Zagreb
Ključne besede: Slovani/Ilirci, nacionalne bratovščine, Scuola di San Giorgio e Trifone v Benetkah, San Girolamo dei Croati v Rimu, naročništvo, Vittore Carpaccio, Giovanni Guerra

Povzetek

Evropski zgodnjenovoveški imigranti so se pogosto združevali v bratovščine, s čimer so ustvarili trdne institucije, ki so delovale kot meceni likovne umetnosti. Skupni izvor članov teh bratovščin zagotavlja izhodišče za razpravo in za primerjavo strategij vizualne komunikacije Slovanov/Ilircev v tekmovalnih okoljih italijanskih svetovljanskih in umetniških središč, kakršni sta npr. Rim in Benetke, z družbo gostiteljico pa tudi strategij njihovega razločevanja od drugih. Članek se osredotoča na primerjavo protonacionalnih odtenkov v dveh slikarskih programih iz 16. stoletja, ki sta povezana s slovanskima/ilirskima bratovščinama v Benetkah in Rimu in sta ju naredila Vittore Carpaccio in Giovanni Guerra s pomočniki, in tako ponuja nov vidik za interpretacijo njunih sporočil.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.
Objavljeno
2019-03-09
Kako citirati
1.
Gudelj J, Trška T. Umetnostno mecenstvo slovanskih/ilirskih bratovščin v Benetkah in Rimu. Protonacionalna identiteta in likovna umetnost. +386 1 425 78 00 [Internet]. 9. marec 2019. [citirano 12. avgust 2020.];23(2). Dostopno na: https://ojs.zrc-sazu.si/ahas/article/view/7331
Rubrike
Articles